De jó lehet, így önfeledten "dúlni"!!! Néha, a "most már elegem van" , néha pedig egy "most mindegy, csak had kenjem" állapot kell hozzá. Ez a kétféle "szabadságfok" csodákra képes.
Nagyon köszönöm Tibor ezt a hozzászólást. Félelmetes az empátiád, vagy (és) a festői tapasztalatod, az emberismereted.
Ha már megtiszteltél ezel a hozzászólással, úgy gondolom, elmondhatom, mi jár mostanában a fejemben. A sok önarckép egyszerűen annak köszönhető - azonkívül, hogy valóban a szembenézés legjobb eszköze -, hogy nagyon szeretem a portrérajzot, az emberi arc számomra valóságos kincsesbánya. És a fejem, ugye, mindig kéznél van :-)
A rajzolás mindig is központi szerepet fog betölteni alkotói munkámban, de szinte megszállottan kutattam, merre mehetnék a festészetben, melyik az a technika, műfaj, stílusirány, amelyet a magaménak érezhetek. Ennek a tépelődésnek a következménye ez a mostani kép, és a teljes szétesés. (Zárójelben egy rövid megjegyzés: szorgalmasan próbálkoztam az akvarellel is, amelynek bensőséges világát, finomságait közelállónak érzem magamhoz, ám a tájfestés, bocsánat, de mélységesen untat. Ez az irány zsákutca számomra).
Talán a Bohócok című kép megfestésekor éreztem olyan jól magam utoljára, mint ennél a mostani, gyermekien őszinte képnél. Most már nem kétséges, ebbe a szélirányba kell beállítanom a vitorlámat.
Ja, és hódolat Piliszkynek a zseniálisan találó helyzetmegjelölésért.
Rendkívüli kép. Most beszélgetünk az absztraktról, és szégyellni kezdtem magam hogy az absztrakt leges legfontosabb részét nem emeltem ki ott a fórumtémában kellő hangsúllyal.
Ez a kép ŐSZINTE.
Ha valaki végignézi a galériád, képeid, láthatja, hogy sok sok önarcképed van, és ez semmi mást nem jelez, mint azt a rendkívüli helyzetet, mikor az ember magára szeretne találni, szembenézni magával, útjára találni.
Szenvedélyesen, hittel, kérlelhetetlenül. Akár a teljes szétesést is felvállalva.
Itt most én egy önarcképet látok, (szinte teljesen szinkronban az utolsó önarckép cíművel)...
Micsoda formai zűrzavar, "vegyes technika" kavalkád.
Ennek az festői-emberi állapotnak, helyzetnek neve nincsen... Pilinszky "A mélypont ünnepélyének" hívja.