Pemzli.hu -Válogatott festőművészek oldala- - Albumok: Készülődés (III.)

Készülődés (III.)
keszulodes3feltolt.jpg
50x70cm Papír,pasztell

Dátum: 2012/05/01 20:58
Feltöltötte: kagyerjak
Megnyitva: 2552
Kép Megosztása:

Kép Értékelése

Jelentkezz be az értékeléshez.

Please login or register to vote.

Értékeld:
várj...
Átlag:

Hozzászólás küldése

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Hozzászólások

#1 | @Attila - 2012 05 08 14:50:13
Túl van gondolva az egész! Ez a készülődés sorozat egyik darabja, amelyen a készülődés egy fázisát szerettem volna megörökíteni! Ennyi! A többi, a színek választása már csak egy plusz, amit ki akartam próbálni, mint a túlzott realizmus is.
#2 | Anonim felhasználó - 2012 05 08 14:11:56
Ati nem az a lényeg, hogy tetszik a lila vagy sem, hanem hogy tényleg ezt az érzetet akartad elérni amit mondjuk én érzek a képed láttán vagy sem.
A másik meg. hogy a zuhanyzós képnél a narancs végigfut a testen összefogja az egészet ...
Na de már annyit írok erről, hogy még a végén az jön le, hogy nekem egyáltalán nem tetszik, nekem részleteiben tetszik ez a kép.
#3 | @Attila - 2012 05 08 13:50:13
Az jutott eszembe, hogy itt elmélkedünk, ami tök jó, de lehet csak ez a lila nem tetszik mint bőrszín? Grin Ott van a zuhanyos képem, amin a Hölgy tiszta narancs, de az mégse szúr szemet. Olyan mintha a történelem ismételné önmagát, az impresszionizmus kezdetén talán Renoirnak a zöldes színű modelljeit szólták meg. Grin Ezen a képen, azon kívül, hogy realistára akartam megcsinálni, egy durva színhatást (összhangot) is meg akartam valósítani. A háttér kékjét pl. napokig állítgattam a test színéhez, mert nem tetszett.
#4 | nordwick - 2012 05 08 13:25:03
Atti: (tán egy összefoglaló)

Iskolába járnak sokan... régen egyféle iskola volt: a képzőművészeti főiskola-egyetem.
Volt aki túlélte. Úgy általában nem élték túl.

Most. Most az a jó, hogy a veleszületett látás, és hit, már más utakon is bejárható.
Legelsősorban is "abszolút autodidaktaként" hogy téged idézzelek. egy mai "abszolút autodidakta" ... azonnal megelőlegezhető módon (részemről) százszoros elmélet és gyakorlati festészeti tudással bír mint egy hivatásos, és ezerszer több gyakorlata van, valamint tízezerszeres hite.


***

Ma már vannak alternatív iskolák, amik akár ovodás kortól is (Waldorf - Rudol Steiner) nem feltétlenül egy akadályt állítanak az alkotói létben felnövekedni hivatott ember elé, próbálják az egyén számára valahogy ezeknek a hatalamas szellemi óriásoknak az örökségét elérhetőé tenni....

és vannak egyéni utak, és az egyéni utak nagyon nehezek, de egyénileg is végigjárhatók.

És segítők is vannak, ezeken az egyéni utakon... nem olyanok mint régen, hanem finom, precíz, átgondolt kritikák, érzékeny, odafigyelős kritikák. Mások ezek mint a nemrég magunk mögött hagyott világban: izmusok és ex cathedra kijelentések diktatúrájában...
... szavakat keresgélősek, mert konkrétumot mondani szernének...szeretősek, segítősek...
Dorci nagyon jót mond... "de a színek használata, ne menjen a kép hangulatának, érzetének, akár mondanivalójának kárára"
A "fénysivatag" képemnél írod ez a helyzetet jól le.
Szerintem az van, hogy be kell járnod ezt az utat, nem tom hogy mi ennek a konkrét menete...lehet éppenséggel az, hogy még erőteljesebben beleveted magad ebbe dologba, ebbe a fajta színmegérzésbe, és használatba, mert állítom hogy ennek ... ennek az iránynak nem belátható végeredménye lesz. Szerintem egy nagy felfedezés például.
Szerintem sok "rontott" kép szegélyzi ezt a menetet. Idegesítő (kép)hatások. Élvezhetetlen képek. Sem ebbe, sem abba a színelméletbe be nem illő dolgok.

Mindez érzésem szerint baromira nem érdekes a felfedezés élményéhez, és.... és... és valami nagyon nagyszerűhöz képest... amit csak sejtek... Smile
#5 | Anonim felhasználó - 2012 05 08 10:15:52
Ez mind nagyon jó, de a színek használata, ne menjen a kép hangulatának, érzetének, akár mondanivalójának kárára. Nem tudom értesz e? Smile Vannak nagyon szép részei a képednek, de vannak részei ahol viszont fura érzést kelt bennem ennél a képnél is. Viszont ha ez volt a cél, akkor tök jó Smile
#6 | @Attila - 2012 05 08 10:06:54
Gyorsan hozzáteszem, abszolút autodidakta vagyok, soha senkitől nem tanultam. Még a szakkörben sem, ott csak élő modell után rajzoltunk és annyi volt, egymástól lestünk el dolgokat. Színelméleteket, illetve ami még ennél is érdekesebb, festők beszámolóját olvastam, hogy mire jutottak ebben a témában. Főleg a francia impresszionisták illetve a magyarok közül Szinyeinek a leírásait. Szinyei látásmódjában például teljesen megtaláltam az enyémet. Mondjuk ha nézek egy egyszínű kék felületet én abban narancsot is látok, látom rögtön a komplementerét. (Sokaknak fogalmuk sincs mi az a komplementer, pedig ezeket szerintem illene tudni.) Tehát látom a narancsot, de itt jön a trükk, hogy kicsit elállítom magam (vagy a szemem), és elkezdek más színeket is látni, lilákat meg zöldeket. Persze, hogy milyen színeket látok meg, az függ az alapszíntől, minél élénkebb mondjuk az, annál élénkebbeket látok és fordítva. Szoktam időnként erről beszélgetni és van olyan, akinek a fekete fekete és nem látja meg a feketében a színeket, számomra egy fekete felület a színek kavalkádja. Érdekes dolgok ezek.
#7 | nordwick - 2012 05 08 07:12:05
Kamilla: Szerencsés dolog az, hogy a színek felfedezésének rengeteg egyéni (festők általi) útja lehetséges, megengedett...
És emellett még örvendetesebb az, hogy vannak alternatív képzések ahol alternatív elméletek részét képezik az oktatásnak...
Ezeknek az alternatív elméleteknek a megismerése, és összevetése valóban fontos lenne ...
#8 | kamilla reti - 2012 05 07 18:57:18
Ha már szó esett a színek oktatásáról, ajánlok néhány könyvet. Bár szerintem ismeritek őket.
1. Most már olvasható magyarul is Goethe színtanának teljes "Didaktikai része" Genius kiadó
2. Rudolf Steiner, A színek lényegéről
3. Josef Albers, Színek kölcsönhatása /A látás didaktikájának alapjai/
4. Johannes Itten, A színek művészete
5. Dr. Nemcsics Antal, Színdinamika

Mindegyik egy kicsit máshonnan nézi és másra helyezi a hangsúlyt. Nagyon érdekes összevetni őket.
#9 | nordwick - 2012 05 07 17:19:55
Sőt! Nemhogy a legjobb, hanem valamilyen szöget kihozta zsákból (azt még én se tudom hogy milyet... de azt érzem hogy igen komoly szög) ... És ezért aztán még a jobbnál is jobb Smile
#10 | Anonim felhasználó - 2012 05 07 17:12:14
Oké Smile
#11 | nordwick - 2012 05 07 17:10:41
Dorci! A Te gondolatod volt a legjobb, az egészben... dehogy tiltakozom, sok mosolyjelem is azért tettem, maximálisan telitalálat volt amit írtál.
#12 | nordwick - 2012 05 07 17:06:08
Igen... ( dejó hogy emlékszel e mondásomra Smile )
(Ez még Attinak)

Kijönnek a biorobotok: "Klónok támadása" szinten jönnek ki ám, nem csak úgy szórványosan...
régen úgy fogalmaztam, hogy ez a brigád festészetében gnómokat ábrázol, rettenetesen cinikus rálátásból ráadásul.
Ennyivel kb össze tudtam foglalni ezt a dolgot.

Ma már ezt kiegészíteném. A gnómok azért gnómok, mert az anatómián belül egyáltalán nem tisztázott, hogy mit nevez anatómiának a festészeti képzés. Messze nem az orvosi anatómiát.
Ugyan így: a színelmélet tanítása is végtelenül torzult (a festészeti iskolákban) fogalmam sincs hogy mit követ, mit hangsúlyoz, és örökít át generációról generációra.....
Nem tudom hogy mit, de biztos hogy nem , pl. a fizikus színelméletét.
Talán jobb volna ha azzal foglalkozna, éppúgy mint amit az anatómia terén mondtam, az orvosi anatómiával...
#13 | Anonim felhasználó - 2012 05 07 17:04:17
nordwick tiltakozol. De mi ellen? Azt írtam, hogy jó hogy színekben gondolkodik, csak pont ahogy te is fogalmaztál, finomítani kell rajta szerintem, de hát akkor ugyan azt írtuk, csak másképpen fogalmaztam.
Azé nem kell leharapni a fejem, mert próbálok segíteni, ráadásul eddig érdekelte Attilát a véleményem, akkor is ha negatív, ez pedig még csak annak se volt mondható többségében.
Használd Ati tovább a színeket, de ... Smile úgy ahogy érzed.
Na csendbe maradok, már itt se vagyok ...
#14 | @Attila - 2012 05 07 16:53:34
Persze, szabad, amíg nem reklamál! Grin
#15 | @Attila - 2012 05 07 16:51:49
Igen, de a látásomban nagy szerepet kapott az elmélet, ami egy szint felett elkezd korlátozni. Egy kis lazaság kellene, ahhoz tudnám hasonlítani, amit az anatómiánál is írtál, hogy kijönnek az egyetemről a biorobotok, mindent tudnak, de nem tudnak igazából festeni. Na szóval ezeket levetkőzni picit.
#16 | nordwick - 2012 05 07 16:48:28
Hogy miről beszélünk (akademikus festészet)...
a legjobb lenne ha vemi itt volna.
Nem tom szabad e képére hivatkozni...
http://www.kepafa...834820.jpg
... itt teljesen világos (alapeset) az akademikus szinhasználat-gondolkodás-látás....
Alapeset: az elejétől fogva minden látható.
#17 | nordwick - 2012 05 07 16:34:28
Ugyan ez.
Átkonvertálni.
Én a másik oldalról szenvedek ezzel, mert igenis nagyon izgalmas ez (a kék-zöldre verés) ... kérdésem volna nékem is az akademikus festészethez: onnan ahonnan én jövök, és minden úgy van kitalálva, vagyis szép rendesen, ... a magam módján... ... vajon, ezeket lehet e, kell e...konvertálni?
Te Atti ettől még nagyobb bajban vagy.... Smile
Ebben a rendszerben ami veled (látásoddal) PICIT kompatibilis, azzal kellene szakítani.... hát ez abszurd. Smile
Mondod: "kezdek rájönni miként lehet majd átkonvertálni"
Na, ez jöjjön be!
#18 | @Attila - 2012 05 07 15:52:01
Sajnos ez az akadémikus festészet bennem van nagyon, túl sokat olvastam ebben a témában és túl mélyre ástam bele magam. Próbálom kicsit elhagyni, ami nehéznek tűnt először, de kezdek rájönni miként lehet majd átkonvertálni. Wink
#19 | nordwick - 2012 05 07 15:44:31
Dorci: Tiltakozom ! Smile)) Én, aki nem verem (rajzolom Smile ) kék zöldre a modelljeimet, gondolván, hogy vannak más megoldások is... "fénysivatag" képnél jött ez elő pontosan, és prof modta meg pontosan hogy mi van. (ott)
Amúgy ezt (kék-zöld-lila) amit Atti össztönösen használ, a főiskolán tanítják, vagyis volt-van-lesz az akademikus festőiskola ... festés-látás (?) RÉSZE.... (hovatovább ...lényege)
Szerintem ez egy látás.... ami nagyon jó ha van alapból valakinek (tanítani fölösleges) ...
Én azt gondolom hogy ki fog finomodni.
Arra a szintre amit amit a tanítás elképzelni sem bír.
Jó irány, és eszméletlen ütemben konvergál egy pont felé.
#20 | @Attila - 2012 05 07 15:39:38
Köszi! Ezek a képek (már az eredeti fotók) egy manipuláláson mennek keresztül, szűrőket alkalmazok és akkor alakulnak ki ezek a színek. Addig csinálom míg nekem tetszik. Ha valakinek nem tetszik, az azért van mert nem egyezik az ízlésünk. HmmM
#21 | Anonim felhasználó - 2012 05 07 15:16:19
Tényleg egyre jobban kidolgozottak a test részletei amihez gratulálok. Ami nekem kicsit fura ennél a képnél is, meg a II.-nél is, hogy túl színes a test, helyenként (főleg a II-nél, de picit itt is) azt a hatást kelti, mintha szegény csaj kék-zöld-lila foltosra lenne verve, de közbe mosolyog Smile
Tök jó hogy több színnel alakítod ki a test árnyékait, hajlatait, de kicsit visszafognám én. Te meg nem Smile
Szóval nem vagyunk egyformák Grin
De a technika hihetetlen és az arckifejezése is Smile
#22 | @Attila - 2012 05 07 11:12:11
Köszi Nektek!
#23 | ibolya - 2012 05 07 10:41:55
csodaszép!!!!
#24 | sue - 2012 05 05 16:57:30
Gratulálok pasztell király!! Király
#25 | @Attila - 2012 05 03 16:34:11
Köszönöm Kamilla és Valéria!
Valóban másképp használjuk ezt az anyagot, ami tulajdonképpen egyáltalán nem meglepő. Wink Jó nekünk? Én meg a Réti Kamillát irigylem! Grin
#26 | Keszeg Valeria - 2012 05 03 16:00:00
Ez bizony valoban egyre jobb! Smile
#27 | kamilla reti - 2012 05 03 09:35:10
Ez naggyon szép lett!! Tetszik a "csodálkozó" tekintet is, amint ráncolja a homlokát. Azt hinném, hogy olajfesték, de nem. Jól bánsz ezzel az anyaggal te is, mégis egészen másképpen, mint Nordwick. De jó nektek.Smile
#28 | Zsuzsanna - 2012 05 03 09:21:18
Azt hiszem, ez hibátlan! Nekem is tetszik!
#29 | @Attila - 2012 05 02 16:23:11
Köszi! Itt ez is volt a cél, de egyébként is egyre könnyebb az arc, bár az is igaz, hogy néha, érthetetlen okokból meg nehéz. HmmM
#30 | patricia - 2012 05 02 14:47:32
Úristen de jó!Egyre inkább kidolgozod az arcot és ez jaj de jó!
#31 | @Attila - 2012 05 02 11:38:34
Köszönöm-köszönöm! Wink
#32 | mikoevi - 2012 05 02 09:06:44
tetszik az arc és a felsőtest nagyon jól van megfestve
#33 | Keresztesi - 2012 05 02 08:58:00
Ez a kép egyszerűen tökéletes! Az arc, a kezek, a szinek, az egész, úgy, ahogy van! Gratulálok, nagyon szép!
#34 | @Attila - 2012 05 01 23:10:57
Köszi! Ezt sokáig maszatoltam, de ennél jobban szerettem volna kidolgozni. Még gyakorolnom kell, hogy annyira realista legyen mint elképzelem. Egyszerűen már nem bírt többet a papír. A kréta már csak csúszott és a színek is túlságosan elkezdtek keveredni. HmmM
#35 | nordwick - 2012 05 01 23:04:50
A készülődés sorozatból nekem ez tetszik a legjobban, az arc teljesen el van találva (készülődés Smile ... szembenézős változat... a legnehezebb is egyben....
A kivitelezés tekintetében is szerintem a legjobb.

Véletlen képek

Legutóbbi hozzászólások

Kép címe: falusi utca
Profi munka!



Kép címe: Őrzők
Én is.Grin Köszönöm szépen.


Kép címe: Kikötő
Nagyon köszönöm Umbra.

Kép címe: Dharma-chakra-mudrá
Köszönöm szépen Umbra.

Kép címe: Velencei emlék
Köszönöm szépen.Smile

Zene

Kedvenc oldalaim

You must be logged in to use this panel.

Mai névnapos

Ma 2026. május 31. vasárnap,
Angéla napja van.
Holnap Tünde napja lesz.

Keresés

Bejelentkezés

Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése

Üzenőfal

Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni

Attila 
2016/01/25 13:17
Úgy tűnik senki! Grin

2016/01/18 21:07
Valaki?

2015/04/05 11:28
Áldott ünnepet mindnyájatoknak!

2015/04/04 09:51
Kellemes ünnepeket mindenkinek. Smile

Attila 
2015/03/15 12:32
jelenleg

Tag Infó

Csatlakozott:
2011.10.16.-23:15
maksai 72 éves és jelenleg Debrecen településen lakik
Weboldala
Utoljára itt volt:
2013.11.04.-22:29
4590 napja
Untitled Document
Támogatás
Vagy

Látogatószámláló

Látogató : 20291611
Az oldal 5595 napja indult
3626 látogató / nap
Security System 1.8.7 © 2006-2008 by BS-Fusion Deutschland

Copyright ©2011
Az oldal tulajdonosa és üzemeltetője Kagyerják Attila Tamás
Elérhetőség:kapcsolat@pemzli.hu

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2026 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Generálási idő: 0.81 másodperc | 20,291,611 egyedi látogató | jQ Blog